آخر هفته چی بازی کنیم: سفر به دنیای بازی‌های استراتژی

اشتراک گذاری

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به مناسبت نزدیک شدن به انتشار بازی Company of Heroes 3، دو بازی استراتژی برای علاقه‌مندان این سبک معرفی می‌کنیم.

این هفته برخلاف هفته‌های گذشته، مقاله آخر هفته چی بازی کنیم را روز سه‌شنبه آماده کرده‌ایم و مقاله آخر هفته فیلم چه ببینیم فردا آماده خواهد شد. زمان زیادی تا انتشار بازی Company of Heroes 3 باقی نمانده و به همین مناسبت، این هفته را به دو بازی استراتژی اختصاص داده‌ام. اولی یک بازی مشهور و معروف و دومی اثری مستقل که می‌توان روی دستگاه‌های موبایل هم آن را تجربه کرد. پس لطفا همراه گیم طور و معرفی بازی‌ها باشید.

بازی Command & Conquer Remastered Collection

بازی اول این هفته، Command & Conquer Remastered Collection، محصول سال ۲۰۲۰ است. اثری که شامل دو نسخه اول مجموعه Command & Conquer می‌شود و آن‌ها را با جزییات بصری بهبود‌یافته، تبدیل به تجربه‌ای قابل‌بازی روی سیستم‌های امروزی کرده است.

Command & Conquer بدون شک یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین مجموعه بازی‌های استراتژی است. اولین نسخه از این مجموعه در سال ۱۹۹۵ راهی بازار شد و به موفقیت خیلی خوبی دست یافت و در ادامه هم نسخه‌های موفق زیادی از زیرمجموعه Red Alert آن گرفته تا بازی‌های Generals و آثاری چون Command & Conquer 4: Tiberian Twilight از آن منتشر شدند. آخرین نسخه جدید (بدون درنظرگرفتن مجموعه ریمستر) منتشر‌شده از این مجموعه هم Command & Conquer: Rivals بود که سال ۲۰۱۸ برای گوشی‌های موبایل در دسترس قرار گرفت.

در جریان رویداد EA Play 2018 بود که الکترونیک آرتز بازی Command & Conquer: Rivals را معرفی کرد و خبر ساخته شدن این بازی برای پلتفرم‌های موبایل، نارضایتی نسبی طرفداران قدیمی این مجموعه را که سال‌ها منتظر نسخه جدیدی از آن بودند، در پی داشت. پس از این اتفاق بود که الکترونیک آرتز سراغ استودیو Petroglyph Games رفت؛ استودیویی که برخی از اعضای سابق استودیو وست‌وود که سازندگان اصلی مجموعه Command & Conquer هستند، در آن حضور دارند و خب این استودیو هم از ایده همکاری با EA برای کار روی این مجموعه استقبال کرد.

بیشتر بخوانید  مصاحبه کارگردان خلاق نسخه اصلی و جدید بازی Dead Space

گیم پلی بازی Command & Conquer Remastered Collection در مرحله صحرایی

در ابتدا تردید‌هایی مبنی بر اینکه یک ریمستر یا ریمیکی کامل از بازی‌های قدیمی مجموعه ساخته شود وجود داشت ولی درنهایت، تصمیم گرفته شد تا مجموعه‌ای ریمستر از دو نسخه اول مجموعه به همراه تمام بسته‌های الحاقی آن‌ها ساخته شود. سازندگان در جریان فرایند توسعه بازی‌ها، همکاری بسیار نزدیکی با برخی از طرفداران قدیمی آن‌ها داشتند تا مطمئن شوند که بازی‌ها، در عین اینکه می‌توانند آثاری مناسب برای مخاطب امروزی از حیث جلوه‌های بصری و مکانیک‌های کلی باشند، اصالت و هویت خودشان را هم حفظ کنند. برای این منظور حتی برخی از اعضای استودیو جلسه‌هایی در دیسکورد برگزار می‌کردند یا حتی طراحی روی جلد بازی هم به‌وسیله یکی از طرفداران صورت گرفته و استودیو امتیاز استفاده از آن را خریده است.

این مجموعه ریمستر شامل بازی‌های Command & Conquer و Red Alert می‌شود. همینطور سه بسته الحاقی The Covert Operations، Counterstrike و The Aftermath هم در این مجموعه در دسترس هستند و به این‌ها، محتویات انحصاری بازی‌ها برای نسخه‌های کنسولی در آن زمان را هم اضافه کنید. در نتیجه گیمر‌ها با چیزی حدود ۱۰۰ مرحله داستانی در بازی طرف هستند که انصافا هم بهبود‌های بصری کلی و تغییراتی مثل بهبود‌های جزئی در هوش مصنوعی نیرو‌ها، باعث می‌شود تا بتوان لذت خوبی از تجربه آن‌ها برد. البته بازی حالت‌های دیگری هم دارد و حتی بخش چندنفره‌ای با مواردی کاملا جدید برای آن طراحی شده است.

در مجموع Command & Conquer Remastered Collection از آن آثاری است که اگر به سبک استراتژی علاقه داشته باشید، می‌توان ساعت‌های خیلی طولانی درگیر آن شد و از بازی کردنش لذت برد. این بازی پس از انتشار متای ۸۲ را هم کسب کرد که نشان می‌دهد سازندگانش تجربه موفقی پدید آورده‌اند.

پوستر و لوگوی بازی Bad North

بازی Bad North

اگر بازی اول این هفته اثری وسیع و گسترده به‌حساب بیاید، بازی دوم تجربه‌ای جمع‌‌و‌جور ولی شدیدا اعتیاد‌آور است. بازی Bad North در سال ۲۰۱۸ برای اولین‌بار منتشر شد و روی کنسول‌ها، پی سی و حتی پلتفرم‌های موبایل قابل بازی است.

بیشتر بخوانید  معرفی بازی Up or Lava | اونلی آپ با طعم بتل رویال 

Bad North ساخته استودیو Plausible Concept است و در زمان انتشار، با مشکلاتی هم روبه‌رو بود. بااین‌حال به مرور زمان بازی بهتر و بهتر شد و مخصوصا با انتشار محتوای Jotun برای آن در سال ۲۰۱۹، تبدیل به اثری کامل و بدون باگ شد که می‌توان آن را از نقد‌های بازی در استیم و پلتفرم‌های دیگر هم متوجه شد.

Bad North ترکیبی از سبک استراتژی همزمان با روگ‌لایک است. هر بار که بازی را آغاز کنید، وظیفه دفاع از سرزمینی به شما داده می‌شود که وایکینگ‌ها قصد حمله به آن را دارند. شما باید با قرار دادن نیرو‌ها در جای درست باید با این حمله‌ها مقابله کنید و مراقب باشید که نیرو‌هایتان شکست نخورند و فرمانده‌ها کشته نشوند؛ چرا که در این حالت همه‌چیز از ابتدا آغاز خواهد شد و اینجا است که می‌توان جنبه‌های روگ‌لایک بازی را مشاهده کرد.

گیم پلی و نبردهای بازی Bad North

در صورتی که در دفاع از سرزمین خودتان موفق باشید، به مرحله بعدی خواهید رفت که در آن سرزمینی بزرگ‌تر و وایکینگ‌هایی با تنوع و تعداد نیرو بیشتر انتظار شما را خواهند کشید. البته که شما هم می‌توانید به مرور نیرو‌های خودتان را ارتقا دهید و شانس موفقیت را بالا ببرید. یک نکته جالب دیگر در رابطه با Bad North، تصادفی بودن محیط‌های آن است. در صورتی که شکست بخورید و بازی دوباره آغاز شود، شرایط محیطی عوض خواهد شد و همین ارزش تکرار و تجربه بازی را به‌مراتب بیشتر می‌کند.

به‌طور کلی، Bad North اثری است که طرفداران سبک استراتژی می‌توانند لذت زیادی از آن ببرند. در دسترس بودن بازی روی موبایل، باعث شده تا بتوانید در بازه‌های زمانی کوتاهی که شاید در بیرون از منزل وقت خالی داشته باشید هم بتوانید آن را بازی کنید و بازی، کاملا مناسب لذت بردن در چنین بازه‌های زمانی طراحی شده است.

در پایان لطفا نظرات خود را در رابطه با بازی‌های این هفته با گیم طور و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط