آخر هفته چی بازی کنیم: از Pillars of Eternity تا شبیه‌ساز کشاورزی

اشتراک گذاری

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ یکی از ساخته‌های استودیو آبسیدین رفتیم و اثری ایرلی اکسس و شدیدا ارزشمند را معرفی می‌کنیم. همراه گیم طور باشید.

به رسم چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به معرفی دو بازی خواهیم پرداخت. اثر اول از استودیو آبسیدین است که اخیرا بازی جدید آن‌ها هم منتشر شده و اثر دوم هم یک شبیه‌ساز کشاورزی است که می‌تواند برای طرفداران آثاری چون Harvest Moon یا Stardew Valley بسیار جذاب باشد. در ادامه با معرفی این بازی‌ها همراه باشید:

بازی Pillars of Eternity II: Deadfire

استودیو آبسیدین این روز‌ها حسابی در صدر اخبار قرار گرفته و Pentiment به‌عنوان بازی جدید آن‌ها، مورد پسند منتقدین و کاربرها قرار گرفته است. به همین دلیل یکی از بازی‌های این هفته را به Pillars of Eternity II: Deadfire، یکی از ساخته‌های قبلی این استودیو اختصاص دادیم. آبسیدین بازی‌های جذاب زیادی در کارنامه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فال‌اوت: نیو وگاس هم اشاره کرد که قبلا آن را معرفی کرده‌ایم و در مجموع، سابقه درخشانی مخصوصا در سبک نقش آفرینی دارد.

Pillars of Eternity II: Deadfire پس از موفقیت‌های نسخه اول این بازی مجوز ساخت گرفت. آبسیدین مثل نسخه قبل، برای کسب بودجه سراغ یک کمپین جمع‌آوری پول از مخاطب رفت و سایت فیگ را برای این منظور انتخاب کرد. هدف اولیه سازنده‌ها کسب ۱.۱ میلیون دلار بود که در کم‌تر از ۲۴ ساعت جمع شد و در پایان کمپین، بودجه کلی جمع‌آوری شده به ۴.۴ میلیون دلار رسید. سازنده‌ها برای نسخه دوم سراغ جهانی به‌مراتب بزرگ‌تر و متنوع‌تر رفتند و تصمیم داشتند تا انتقاد اصلی نسبت به مبارزه‌های نسخه قبل را در Pillars of Eternity II: Deadfire بهبود بدهند که در این کار هم موفق شدند.

گیم پلی بازی Pillars of Eternity II: Deadfire

درنهایت Pillars of Eternity II: Deadfire در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر منتشر شد که البته دو سال بعد نسخه کنسولی آن هم در دسترس قرار گرفت. وقایع بازی، ۵ سال پس از نسخه اول آغاز می‌شوند؛ زمانی‌که Eothas به‌عنوان یک خدا که تصور می‌شد از بین رفته، دوباره ظاهر می‌شود و این اتفاق همراه‌با حجم بالایی از ویرانی و کشتار انسان‌ها است. در نتیجه بازیکنان باید وارد مسیر داستانی بازی شوند تا راهی برای نجات جهان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید  مصاحبه کارگردان خلاق نسخه اصلی و جدید بازی Dead Space

Pillars of Eternity II: Deadfire یک تجربه نقش آفرینی است که با دوربین ایزومتریک روایت می‌شود. گیم‌پلی کلی شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد ولی سازنده‌ها در این نسخه تمرکز بیش‌تری روی بحث توسعه کاراکتر و همینطور مبارزه‌ها گذاشته‌اند. جدا از در دسترس بودن کلاس‌های مختلف شخصیتی، می‌توانید خودِ آن کلاس را هم با زیر دسته‌های مختلفی که دارد ارتقا بدهید و همین موضوع باعث می‌شود تا جنبه نقش آفرینی و توسعه کاراکتر، حسابی پرجزییات شود و حتی به‌نوعی ارزش تکرار زیادی هم به بازی بدهد و بازیکنان تشویق شوند که پس از تجربه اول با کلاسی خاص از کاراکتر، دوباره بازی را با انتخاب‌های جدید تجربه کنند. استفاده از کشتی برای گشت‌و‌گذار در جهان بازی و همینطور مبارزه‌ کشتی‌ها هم نقش پررنگی در بازی دارند و تنوع بیش‌تری به گیم‌پلی آن می‌دهند.

به‌طور کلی، Pillars of Eternity II: Deadfire از آن دست بازی‌هایی است که طرفدار‌های آثار نقش آفرینی، مخصوصا از نوع کلاسیک آن، حسابی از آن لذت خواهند برد. جزییات بالای شخصی‌سازی و ارتقای کاراکتر، تاکتیک‌محور بودن مبارزه‌ها و عمق بالای داستانی بازی این اثر را تبدیل به تجربه‌ای ارزشمند می‌کنند که موفق به کسب متای ۸۸ هم در زمان انتشار شد.

مزرعه در بازی Coral Island

بازی Coral Island

سبک شبیه‌ساز کشاورزی همیشه آثار محبوبی داشته است. از زمانی‌که خیلی‌ها با بازی Harvest Moon روی پلی استیشن خاطره داشتند تا Stardew Valley که اثر مستقل بسیار موفقی است و هنوز هم افراد زیادی آن را بازی می‌کنند. حال مدتی است که اثری به نام Coral Island به‌شکل ایرلی اکسس منتشر شده و در همین زمان، نشان داده که می‌تواند گزینه بسیار جذاب جدیدی در این سبک از بازی‌ها باشد که واکنش‌های آن در استیم هم نشانگر همین موضوع است.

بیشتر بخوانید  معرفی بازی موبایل Twenty Minutes Till Dawn | یک تجربه‌ی اعتیادآور از سبک بقا

داستان بازی شباهت زیادی به آثار مشابهی که اشاره کردیم دارد؛ شخصیت اصلی خسته از زندگی در شهری بزرگ و بنا به دلایلی دیگر، به منطقه Coral Island می‌آید تا در آن زندگی جدیدی شروع کند. برای این منظور مزرعه‌ای در اختیار این کاراکتر است که باید به مرور آن را گسترش بدهد و البته که درکنار آن، سایر جنبه‌های زندگی جدیدش را هم بسازد.

شهر در بازی Coral Island

برای ساخت جهان‌تان در بازی، آزادی عمل بالایی خواهید داشت. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در این سرزمین خالی، چه چیزهایی بسازید، پس از آن مزرعه‌تان را به چه شکلی و با چه محصولاتی گسترش بدهید. انواع و اقسام بذر‌ها در بازی در دسترس هستند و حتی می‌توانید مثلا حیوانات مختلفی را نگه‌داری کنید. اما یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های Coral Island، تمرکز بالای بازی روی بحث داستان و تعامل‌هایی است که با سایر کاراکتر‌ها دارید. در جهان بازی، اشخاص زیادی حضور دارند که می‌توانید درکنار ساخت مزرعه و زمین خودتان، با آن‌ها هم تعامل داشته باشید و به مرور زمان از این طریق مسیر‌های جدید داستانی پیش‌رویتان باز خواهد شد.

Coral Island از نظر بصری و گرافیکی هم اثر مناسبی است و طراحی‌های آن به شکلی صورت گرفته‌اند که خیلی خوب حس و حال تجربه‌ای آرامش‌بخش و صمیمی را ارائه می‌دهند. به خاطر همه این دلایل و اگر قبلا از تجربه بازی‌های مشابه لذت برده‌اید، پیشنهاد می‌کنم برای بازی کردن این اثر هم وقت بگذارید.

در پایان لطفا نظرات خود را در رابطه با بازی‌های این هفته با گیم طور به‌اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.