آخر هفته چی بازی کنیم: از Fallout تا یک نقش آفرینی گربه‌ای

اشتراک گذاری

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، دو بازی نقش آفرینی داریم. همراه گیم طور باشید.

فصل تابستان برای خیلی از گیمر‌های جوان و نوجوان، فرصت خوبی است تا بدون دغدغه مدرسه و دانشگاه، بتوانند مدت زمان بیش‌تری را صرف تجربه بازی‌های دلخواه خود کنند. ازاین‌رو از این هفته سعی خواهیم کرد تا در مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، حداقل یکی از بازی‌ها را به اثری اختصاصی بدهیم که می‌توان برای مدت زمانی طولانی‌تر با آن سرگرم شد. این هفته فال‌اوت ۴ را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم و البته یک بازی نقش آفرینی مستقل جالب هم داریم. همراه معرفی بازی‌ها باشید.

بازی Fallout 4

برای اولین بازی هفته، سراغ بتسدا و یکی از نقش آفرینی‌های خوش‌ساخت دهه گذشته می‌رویم. بازی فال‌اوت ۴ در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و تاد هاوارد، کارگردان معروف شرکت بتسدا، هدایت پروژه آن را برعهده داشت. بتسدا برای این بازی از موتور Creation Engine بهره برد که در بازی اسکایریم هم استفاده شده بود. در زمان عرضه، این موتور مزایای مختلفی برای بازی در ارمغان داشت که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، امکان طراحی کاراکتر با جزییات زیاد بود. همچنین در این نسخه، برای اولین‌بار در سری فال‌اوت، شخصیت اصلی بازی صداگذاری کاملی داشت و در بسیاری از دیالوگ‌های تأثیرگذار، می‌توان صدای او را شنید.

وقایع فال‌اوت ۴، از جایی آغاز می‌شود که خانواده‌ای آمریکایی در حال سپری کردن زندگی عادی خودشان هستند تا اینکه هشدار بمباران اتمی به صدا در می‌آید. اعضای خانواده سریع راهی والت‌هایی می‌شوند که برای محافظت دربرابر این بمب‌ها ساخته شده‌اند و در آن‌جا وارد محفظه مخصوصی می‌شوند. در ادامه می‌بینیم که افرادی مرموز، همسر شخصیت اصلی را به قتل می‌رسانند و ۲۱۰ سال پس از بمباران اتمی، شخصیت اصلی امکان خارج شدن از محفظه مذکور را پیدا می‌کند و پا به دنیای آخرالزمانی و عجیبی می‌گذارد که شباهت چندانی به دنیایی که او قبلا می‌شناخت، ندارد.

بیشتر بخوانید  داستان ملکه ماریکا جاودان و رنی جادوگر در بازی الدن رینگ | طلا دربرابر ماه و ستارگان

دنیای آخرالزمانی فال اوت ۴

فال‌اوت ۴، از نظر داستانی مجموعه‌ای از وقایع ریز و درشت است که باید در چنین دنیایی آن‌ها را تجربه کنیم. با اینکه بازی داستان اصلی و مشخصی دارد، ولی درکنار آن تا دلتان بخواهد شخصیت‌های مختلف را در گوشه و کنار جهان وسیع بازی داریم که هرکدام ماجرای خاص خودشان را دارند. بسته به میزان کنجکاوی و حوصله گیمر، می‌توان به‌نوعی غرق در یک زندگی متفاوت در این جهان شد،‌ با شخصیت‌های آن تعامل داشت و تجربه‌ای پشت سر گذاشت که می‌تواند برای هر گیمر، منحصربه‌فرد و خاص باشد.

درکنار داستان و تنوع بالای مأموریت‌های اصلی و فرعی، گان پلی فال‌اوت ۴ هم به نسبت نسخه‌های قبلی مجموعه پیشرفت خوبی داشته و استودیو اید سافتور در طراحی آن همکاری کرده است. انواع و اقسام سلاح‌ها را در بازی داریم که می‌توان از آن‌ها برای کشتن دشمنانی که تنوع خیلی زیادی هم دارند، استفاده کرد. شخصیت اصلی تجهیزات جانبی جالبی هم دارد که یکی از آن‌ها، دستگاهی به نام پیپ بوی است که حتی مدل واقعی آن هم قابل‌خرید بود. با این دستگاه می‌توان کارهای مختلفی مثل ارتقای کاراکتر را انجام داد و بتسدا برای این جنبه نقش آفرینی بازی، قابلیت‌ها و مهارت‌های متنوع و جالبی در نظر گرفته که اجازه می‌دهند شخصیت دلخواه خودتان را، همان‌طور که دوست دارید، رشد بدهید.

قابلیت‌هایی مثل امکان ساخت و ساز هم از دیگر ویژگی‌های فال‌اوت ۴ هستند و حتی پس از تمام کردن بازی، می‌توان از فهرست گسترده‌ای از ماد‌هایی که در این سال‌ها برای بازی ساخته شده‌اند و هم نسخه پی سی و هم نسخه‌های کنسولی از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرد. اگر به‌دنبال یک بازی نقش آفرینی بزرگ می‌گردید که بتوان برای مدت طولانی غرق در تجربه آن شد، فال‌اوت ۴ هنوز هم ارزش تجربه بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید  آخر هفته چی بازی کنیم: از Monster Hunter تا جیب‌بُری

پوستر بازی Cat Quest با حضور کاراکترها

بازی Cat Quest

خب پس از یک اثر نقش آفرینی بزرگ و تا حد زیادی جدی، نظرتان در مورد یک بازی جمع و جور‌تر در این سبک چیست؟ اگر مثبت باشد، بازی Cat Quest اثر ارزشمندی است که می‌توان برای مدتی با آن خوش گذراند.

Cat Quest ما را با شخصیتی همراه می‌کند که در ابتدای بازی، همراه‌با خواهرش سوار بر یک قایق است. بااین‌حال یک گربه سفید به قایق آن‌ها حمله می‌کند و خواهر شخصیت اصلی را می‌دزدد. در نتیجه شما باید در سرزمینی به نام Felingard به‌دنبال پیدا کردن این شخص باشید و در این راه تهدید‌ها و مأموریت‌های مختلفی در انتظار شما هستند. جهان بازی وسعت نسبتا زیادی دارد و با آزادی‌عمل می‌توانید در آن مشغول ماجراجویی شوید. مأموریت‌های مختلفی برای انجام دادن وجود دارند و البته سیاه‌چال‌هایی هم در دسترس هستند که پاکسازی آن‌ها جزو ویژگی‌های مثبت و هیجان‌انگیز بازی به‌حساب می‌آید.

گیم پلی بازی Cat Quest

از آنجایی که Cat Quest اثری نقش آفرینی است، ارتقای تجهیزات کاراکتر اصلی هم به شکلی جالب و کارامد در بازی پیاده شده و حس پیشرفت و قوی‌تر شدن به مرور زمان را تقدیم مخاطب می‌کند. در سال ۲۰۱۹، یک دنباله هم برای بازی با نام Cat Quest 2 منتشر شد که در این نسخه، پای یک سگ هم به بازی باز می‌شود و این سگ و گربه درکنار هم، باید سرزمین خودشان را از دست نیروهای اهریمنی نجات بدهند. اگر از نسخه اول بازی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنم حتما سراغ نسخه دوم آن هم بروید.

در مجموع Cat Quest با اینکه ظاهری شاد و رنگارنگ دارد، ولی از نظر گیم‌پلی اثری خوش‌ساخت با میزان جزییات قابل‌قبول است و برای افرادی که به آثار نقش آفرینی علاقه دارند، گزینه ارزشمندی برای تجربه خواهد بود.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با گیم طور و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط