آخر هفته چی بازی کنیم: از مکس پین تا یک بتل رویال رایگان

اشتراک گذاری

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ مجموعه مکس پین می‌رویم و یک تجربه بتل رویال رایگان هم معرفی می‌کنیم. 

به رسم سه شنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به معرفی دو بازی خواهیم پرداخت. بدون هیچ دلیل خاصی، یکی از بازی‌های این هفته را به مجموعه مکس پین اختصاص دادیم تا تجدید خاطره‌ای با آن داشته باشیم و برای بازی دوم هفته هم یک تجربه بتل رویال رایگان داریم که می‌تواند در این روز‌های تابستان، بازی مفرحی برای تجربه با دوستان باشد. 

بازی Max Payne 2

برای خیلی از گیمر‌های نسبتا قدیمی، مجموعه مکس پین تجربه شدیدا خاطره‌انگیزی است. استودیو رمدی با خلق کاراکتر مکس، روایتی تقدیم گیمر‌ها کرد که هنوز هم می‌توان از تجربه چندین‌باره آن لذت برد و البته بازی از حیث گیم‌پلی هم ویژگی‌های جذابی مثل مکانیک بولت تایم داشت که در زمان خودش حسابی سر و صدا کرد. پیش از این در این مقاله‌ها به معرفی نسخه اول بازی پرداخته بودیم و این بار هم سراغ نسخه دوم آن می‌رویم. 

در سال ۲۰۰۱، شرکت تیک تو اینتراکتیو اعلام کرد که حق مالکیت آی‌پی مکس پین را به قیمت ۱۰ میلیون دلار و همینطور ۹۷۰ هزار سهم از سهام، از رمدی و 3D Realms خریده است و همزمان با این موضوع، به‌نوعی ساخته شدن دنباله مکس پین را هم تایید کرد. استودیو رمدی برای ساخت نسخه اول، بودجه محدودی داشت و به همین دلیل حتی از چهره خود سم لیک برای قیافه شخصیت مکس استفاده کرده بودند؛ با این حال برای نسخه دوم وضعیت فرق کرد و تیک تو بودجه مناسبی در اختیار آن‌ها گذاشت که در نتیجه آن، برای چهره شخصیت مکس هم از تیموتی گیبس استفاده شد. البته صداپیشه این کاراکتر تغییری نداشت و کماکان جیمز مک‌کافری این وظیفه را عهده‌دار بود. 

مکس پین ۲، از یک سری جنبه‌های دیگر هم به‌نسبت نسخه اول پیشرفت کرده بود. با اینکه موتور بازی همان موتور استفاده‌شده در مکس پین ۱ است، ولی رمدی تغییرات زیادی روی آن اعمال کرد و توانست مواردی مثل افکت‌های بصری را تا حد قابل‌توجهی به شکلی زیباتر ارائه دهد. همینطور استفاده از موتور فیزیک Havok باعث شده تا فیزیک کلی بازی و حرکات کاراکتر‌ها به‌مراتب طبیعی‌تر از قبل شود. در کل با مقایسه جنبه‌های فنی نسخه اول و دوم، می‌توان پیشرفت واضحی را از این حیث دید. 

بیشتر بخوانید  مهم ترین بازی های اردیبهشت ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

گیم پلی بازی مکس پین ۲

وقایع مکس پین ۲، دو سال پس از نسخه اول رخ می‌دهد. در ابتدای بازی، مکس در یک بیمارستان بستری است که افرادی ناشناس برای کشتن او وارد بیمارستان می‌شوند و مکس به هر زحمتی که شده، جانش را نجات می‌دهد. پس از آن شاهد فلش‌بکی به چند روز قبل‌تر هستیم که خب برای آن دسته از کاربرانی که به هر دلیلی تا به امروز فرصت تجربه بازی را نداشته‌اند، خیلی جزییات داستان را لو نمی‌دهیم. در صورت تمایل، می‌توانید مقاله دفتر خاطرات مرتبط با مکس پین را در گیم طور بخوانید. یکی از جذابیت‌های خاص مکس پین ۲، شیمی خاص بین کاراکتر مکس و مونا است که تجربه متفاوتی را نسبت به نسخه اول رقم می‌زند. 

مکس پین ۲ از نظر گیم‌پلی هم تغییراتی داشته و برای مثال سیستم بولت تایم بازی، که خود رمدی اعلام کرد به‌نوعی تبدیل به بولت تایم ۲ شده، باعث می‌شود تا امکان آهسته کردن زمان و از بین بردن دشمنان بیش از پیش جذاب‌تر باشد. به‌علاوه مکانیک‌های جدیدی مثل سیستم خاص ریلود در حالت فعال بودن بولت تایم هم به بازی اضافه شده‌اند و همینطور سیستم کلی این ویژگی، باعث خلق صحنه‌های اکشن‌تر و سینمایی‌تر می‌شود. مراحل بازی گیمر‌ها را به محیط‌های مختلفی می‌برند و تنوع مناسبی را از حیث سلاح‌ها هم شاهد هستیم. 

مجموعه مکس پین بدون شک جزو بازی‌های واقعا ماندگار در دنیای ویدیو گیم است و این روز‌ها نسخه ریمیک دو قسمت اول آن هم در دست توسعه قرار دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر شما هم طرفدار این مجموعه هستید، این روز‌ها تجدید خاطره‌ای با آن داشته باشید. 

پوستر بازی فارلایت ۸۴

بازی Farlight 84

فصل تابستان، البته به شرطی که مشکلات اینترنت اجازه بدهند، زمان مناسبی برای خیلی‌ها است تا در کنار دوستان خود بتوانند مشغول تجربه بازی‌های آنلاین شوند. در این میان آثار بتل رویال محبوبیت زیادی دارند و در سال‌های اخیر، کاربران زیادی سراغ بازی‌هایی چون فورتنایت، Apex یا پابجی و دیگر موارد رفته‌اند. اما بازی که اخیرا محبوبیت زیادی هم در کشورمان پیدا کرده، فارلایت ۸۴ است؛ یک تجربه بتل رویال و رایگان که حجم زیادی هم ندارد. 

بیشتر بخوانید  موشکافی تریلر بازی Doom The Dark Ages

Farlight 84 ساخته استودیو فارلایت گیمز است و در حالت ایرلی اکسس از طریق استیم در دسترس قرار دارد. حجم بازی هم روی پی سی حدود ۱۲ گیگابایت است. سازندگان بازی در معرفی فارلایت ۸۴، آن را نسل جدیدی از بازی‌های بتل رویال و به‌طور دقیق‌تر، بتل رویال ۲ معرفی کرده‌اند ولی خب در عمل چندان هم شاهد تفاوت خیلی زیادی بین این بازی و آثار مشابه نیستیم؛ اما حتی با‌وجود این موضوع هم کماکان فارلایت ۸۴ تجربه مفرح و سرگرم‌کننده‌ای است که مخصوصا شباهت زیادی به Apex دارد. 

گیم پلی بازی فارلایت ۸۴

فارلایت ۸۴ اثری قهرمان‌محور است و چندین هیرو مختلف با قابلیت‌های متفاوت از هم در دسترس قرار دارند. روند کلی بازی هم تجربه آشنای این سبک است؛ جایی که باید در میدان نبردی که به مرور کوچک و کوچک‌تر هم می‌شود، به نبرد با دشمنان بروید و این کار را می‌توانید به شکل تیمی هم انجام دهید. در نهایت گیمر یا اسکوادی که آخرین بازمانده باشند، برنده نهایی خواهد بود. 

بازی اما یک سری ویژگی‌های جالب هم دارد؛ مثلا استفاده از جت پک قدرت مانور بیش‌تری به گیمر‌ها می‌دهد و رسیدن به مهارت بالا در استفاده از آن، نقش مهمی در تعیین برنده نبرد‌ها دارد. از طرف دیگر، ماشین‌ها هم حضور پررنگی در بازی دارند و جالب اینکه برخی از این ماشین‌ها، به سبک فیلم‌های Transformers، می‌توانند تبدیل به موجودات مکانیکی جنگنده شوند و این موضوع تجربه متفاوت و جالبی در بازی رقم می‌زند. 

فارلایت ۸۴ از حیث بصری هم تجربه مناسبی است و با داشتن اکانت مشترک بین نسخه پی سی و موبایل، می‌توانید روی هر دو دستگاه بازی را تجربه کنید و پیشرفت‌های شما هم حفظ شوند. بسته به اپراتور اینترنت، وضعیت دسترسی آنلاین به بازی هم متفاوت است و مثلا روی برخی اپراتور‌ها، می‌توان با ابزار تغییر IP مرحله اول ورود به بازی را رد کرد و بعد بدون نیاز به آن به تجربه بازی پرداخت. پیشنهاد می‌کنم اگر به آثار بتل رویال علاقه دارید، کمی به فارلایت ۸۴ هم فرصت بدهید. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با گیم طور و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 

اخبار مرتبط

کامپیوتر

هیچ بخشی از بازی Avowed تکراری نیست

کارگردان بازی Avowed به بازیکنان اطمینان داده که هیچ بخشی از این بازی کپی نشده و تمام محتواهای اصلی و فرعی طراحی مستقلی دارند. بازی