آخر هفته چی بازی کنیم: از بتمن تا مگامن

اشتراک گذاری

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک نسخه از محموعه بتمن راک‌استدی را داریم و یک مجموعه بازی هم معرفی می‌کنیم. 

به رسم همیشگی سه شنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به معرفی دو بازی خواهیم پرداخت. بازی اول، نسخه‌ای با‌کیفیت از مجموعه بتمن راک استدی است که در زمان انتشار جنجال‌های خاص خود را هم داشت و بازی دوم هم در اصل یک مجموعه بازی از کاراکتری بسیار دوست‌داشتنی است. 

بازی Batman: Arkham Knight

مجموعه Batman: Arkham استودیو راک‌استدی، بدون شک جزو بهترین بازی‌های ابرقهرمانی هستند که در یک دهه گذشته به یاد داریم. این استودیو از هر نظر بازی‌های ارزشمندی تقدیم گیمر‌ها کرد و Batman: Arkham Knight، آخرین نسخه از این مجموعه است که از طرفی کیفیت واقعا خوبی دارد و از طرفی هم در زمان عرضه، روی پی سی وضعیت عجیب و غریبی داشت. 

پس از عرضه موفق نسخه Arkham City از بتمن، پاول دینی، نویسنده این بازی و نسخه Arkham Asylum، اعلام کرد که نقشی در نوشتن داستان دنباله بازی نخواهد داشت. راک‌استدی برای داستان بازی، سراغ نویسنده‌های خودش رفت و پروسه رسمی ساخت Batman: Arkham Knight، از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. شرکت برادران وارنر به‌عنوان ناشر بازی، ایده اولیه راک استدی برای این نسخه را بسیار مناسب می‌دانست ولی از طرفی هم راک استدی زمان تقریبی سه ساله را برای آماده کردن بازی در نظر گرفته بود؛ به همین دلیل آن‌ها به این نتیجه رسیدند که در این فاصله می‌توان نسخه دیگری از مجموعه را عرضه کرد که وظیفه ساخت این بازی با نام Arkham Origins به استودیو WB Games Montréal سپرده شد و از نظر داستانی، یک پیش‌درآمد بود. 

بتمن در میان دشمنان در بتمن آرکام نایت

Batman: Arkham Knight در نهایت در سال ۲۰۱۵ رسما منتشر شد. نسخه‌های کنسولی آن در مجموع وضعیت قابل‌قبولی از حیث فنی داشتند و به همین دلیل متای نسخه پلی استیشن ۴ بازی ۸۷ و نسخه ایکس باکس وان آن هم ۸۵ شد. اما نسخه پی سی، جایی بود که شاهد یک فاجعه فنی بودیم! این نسخه که متای ۷۰ هم برای آن ثبت شده، در زمان عرضه کلکسیونی از انواع و اقسام مشکلات فنی بود؛ به طوریکه حتی قوی‌ترین کارت‌های گرافیکی آن زمان هم در اجرای درست بازی و رسیدن به نرخ فریم حداقلی عاجز بودند و وضعیتی شد که از خود سازندگان گرفته تا شرکت‌هایی مثل AMD و انویدیا، با ابزار‌های ممکن در پی کمی بهتر کردن وضعیت اجرای آن بودند. اما همه این تلاش‌ها هم سودی نداشت و چند روز پس از عرضه، شرکت وارنر رسما فروش نسخه پی سی را متوقف کرد و حتی پیشنهاد داد که پول خریداران قبلی آن را هم برگرداند. اما خب به مرور زمان این نسخه از بازی هم وضعیت بهتری پیدا کرد و در حال حاضر می‌توان بدون مشکلات زمان عرضه، لذت خوبی از تجربه آن برد. 

بیشتر بخوانید  Marvel's Spider-Man 2 | ترسناک‌ترین عنکبوت محله!

از تمام اتفاق‌های حاشیه‌ای نسخه پی سی که بگذریم، Batman: Arkham Knight واقعا بازی با‌کیفیتی بود. در این نسخه شاهد داستان بسیار خوبی هستیم و با حضور شخصیت‌های مختلف و در راس آن‌ها خود بتمن که شخصیت‌پردازی بسیار خوبی دارد و صداگذاری‌اش هم مثل نسخه‌های قبلی با کیفیت خیلی خوبی توسط کوین کانروی انجام شده، روایت دلنشینی تقدیم گیمر‌ها شده است. از نظر گیم پلی هم آرکام نایت جزییات جدید زیادی به بازی‌های قبلی اضافه کرده بود؛ مکانیک‌های همیشگی مبارزه‌ها و حل معما‌ها با جزییات جدید کامل‌تر و گسترده‌تر شده‌اند و بسیار بهتر از قبل، می‌توان با استفاده از شنل بتمن بر فراز شهر به پرواز درآمد و برای مدت طولانی‌تری هم در این حالت ماند. در این نسخه همچنین بت‌موبیل هم به‌عنوان یک وسیله قابل‌استفاده به بازی اضافه شده است و با اینکه نظرهای ضد و نقیضی در مورد مکانیک کلی استفاده از آن وجود داشت، ولی در مجموع می‌توان این ویژگی را هم مثبت دانست. 

به‌طور کلی، Batman: Arkham Knight تجربه باکیفیتی از هدایت شخصیت دوست‌داشتنی و شدیدا محبوب بتمن بود و بی‌دلیل نیست که خیلی از گیمرها، همیشه امیدوار هستند تا شاید روزی دوباره راک‌استدی سراغ این ابرقهرمان برود و بتوانند باز هم یک بازی درجه‌یک از او داشته باشند. اگر به دلیل مشکلات فنی زمان عرضه یا هر دلیل دیگری تا به امروز سراغ آرکام نایت نرفته‌اید، این روز‌ها فرصت خوبی برای این کار است. 

نسخه های مختلف مجموعه مگا من

مجموعه Mega Man Legacy Collection

پس از بتمن شدیدا محبوب، برای بازی دوم این هفته سراغ یکی دیگر از شخصیت‌های قدیمی و معروف دنیای ویدیو گیم یعنی مگا من می‌رویم. شرکت کپکام چند سال قبل تصمیم گرفت تا نسخه‌های مختلفی از این مجموعه گسترده را در قالب مجموعه بازی‌هایی روانه بازار کند و به‌لطف آن‌ها، می‌توان یک ماراتن درست و حسابی از بازی کردن مگا من‌های قدیمی داشت. 

بیشتر بخوانید  معرفی بازی موبایل Rainbow Six: SMOL - NETFLIX | اپراتور‌های بامزه‌ی کوچک

اولین مجموعه بازی منتشر‌شده، Mega Man Legacy Collection بود که سال ۲۰۱۵ در دسترس قرار گرفت و توسعه آن برعهده استودیو دیجیتال اکلیپس بود. در این مجموعه شاهد ۶ نسخه اول از مگامن‌های اوریجینال بودیم. سال ۲۰۱۷، نوبت به Mega Man Legacy Collection 2 رسید که توسعه آن را خود کپکام انجام داده بود و از مگامن ۷ تا مگامن ۱۰ را شامل می‌شد. در سال‌های آینده هم مجموعه‌های بیش‌تری هم از مگامن در دسترس قرار گرفت که شامل بازی‌های Mega Man X، Mega Man Zero/ZX و Mega Man Battle Network می‌شوند. 

شخصیت های بازی مگامن

پیشنهاد می‌کنم اگر قصد رفتن به سراغ مگامن را دارید، کارتان را از همان نسخه Mega Man Legacy Collection آغاز کنید و بعد هم سراغ نسخه دوم آن بروید. بازی‌های این مجموعه، تجربه‌های اکشن و پلتفرمر دوبعدی هستند و خب پیش از هر چیزی، باید هشدار بدهم که خودتان را برای بازی‌هایی چالش‌برانگیز آماده کنید. گیمرها می‌توانند از بین نسخه راکت‌من ژاپنی یا نسخه مگامن جهانی بازی‌ها هرکدام را که دوست داشتند تجربه کنند. یک حالت چالشی هم در دسترس است که از طریق آن، باید سعی کنید تا مثلا مرحله‌ای را در زمان مشخص‌شده به‌پایان برسانید. 

در مجموع بازی‌های مگامن، جزو آثار بسیار باکیفیت اکشن پلتفرمر دو‌بعدی هستند و اگر به چنین بازی‌هایی علاقه دارید و دنبال چالش هم می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم حتما فرصتی به Mega Man Legacy Collection بدهید. 

در پایان لطفا مثل همیشه نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با گیم طور و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 

اخبار مرتبط